SUOMALAINEN KEKSINTÖ TUO ELOKUVAT IHOLLE - maailman ensimmäinen teknologiaa hyödyntävä elokuvateatteri aukeaa perjantaina

14.02.2019

Suomessa kehitetty FLEXOUND Augmented Audio™ lisää tuntoaistin äänentoistoon.
Maailman ensimmäinen tätä teknologiaa hyödyntävä elokuvateatteri avaa ovensa 15.2. Mäntyharjussa. Huhtikuussa ääniteknologiakeksintöä esitellään Las Vegasissa CinemaConissa koko maailman elokuva-alan päättäjille.

FLEXOUND Augmented Audio™ yhdistää ainoana maailmassa huippuluokan surround-äänen sekä äänentoiston kehoon kuljettavan värähtelyn. Patentoitu teknologia on täysin yhteensopiva kaikkien nykyisten elokuvaäänijärjestelmien kanssa.

FLEXOUND Augmented Audio™ mahdollistaa tasaisen äänenlaadun teatterin jokaiselle katsojalle. Augmented audio myös parantaa puheenselkeyttä dialogissa ja mahdollistaa voimakkaamman elokuvakokemuksen pienemmällä äänen voimakkuudella.

Kattavan kansainvälisen testauksen perusteella FLEXOUND Augmented Audio™:
            - Syventää elokuvakokemusta merkittävästi tehden sen hyvin immersiiviseksi
            - Parantaa jopa kaikkein uusimpien surround-järjestelmien äänenlaatua ja vaikuttavuutta
            - Antaa katsojille syyn maksaa enemmän augmented audiolla varustetuista istuinpaikoista
              teatterissa.

”Elokuvakokemus on nyt kilpailukykyinen kaikkien viihdemuotojen kanssa. Leffojen lisäksi pelit, musiikki ja televisiosarjat tuntuvat täysin uudenlaiselta augmented audiolla buustattuna. Innovaatiomme on herättänyt paljon kiinnostusta kansainvälisesti, mutta olemme todella iloisia, että ensimmäinen kaupallinen Flexound-elokuvateatteri on Suomessa ”, Flexoundin toimitusjohtaja Mervi Heinaro sanoo.

”Flexound on energia- ja kustannustehokas tapa lisätä viihteen elämyksellisyyttä. Teknologiamme on sovitettavissa monentyyppisiin leffapenkkeihin ja se vaatii vain vähän ylläpitoa. Koko aistittavissa oleva kuulorekisteri hoituu yhdellä patentoidulla elementillä, minkä lisäksi äänen voi nyt tuntea nahoissaan – ja vielä syvemmällä”, Flexoundin Chief of Cinema, Mika Oesch jatkaa.

Teknologia on valmis hyödynnettäväksi kaikissa elokuvateattereissa. Flexoundilla on parhaillaan käynnissä useita teatteriprojekteja, joista suurin osa Aasian eri maissa. Huhtikuussa ääniteknologiakeksintöä esitellään Las Vegasissa CinemaConissa koko maailman elokuva-alan päättäjille.

Flexoundin ensiteatteri Kino Mäntyharju vihitään käyttöön perjantaina 15.2. Kutsuvierasyleisölle on tarjolla Marko Röhrin ja Hanna Kaupin upean Luontosinfonia-elokuvan ennakkonäytös.

Uuden sukupolven äänentoisto on mahdollista kokea myös kotioloissa: HUMU Augmented Audio Cushion™ -tyyny lisää tuntoaistin henkilökohtaiseen äänentoistoon. Tukeva basso, kirkas stereo ja syvällä kropassa tuntuva värähtely siirtävät elokuvat, musiikin ja pelit sinne kuuluisalle uudelle tasolle. Erinomainen myös rentoutumiseen ja vaikkapa sarjojen yölliseen bingettämiseen, sillä lähikuuntelulaitteen äänen voi pitää maltillisena. Saatavilla kotiin, työpaikalle tai lahjaksi: Elisa Kulma / elisa.fi, verkkokauppa.com, HifiStudio / hifistudio.fi tai humu.fi

Lisätietoja:
Mervi Heinaro, toimitusjohtaja, puh. 040 553 1000, [email protected]
Mika Oesch, Chief of Cinema, puh. 040 578 0771, [email protected]
Pertti Petman, vapaa-aikasihteeri, puh. 040 585 9451, [email protected]

Media kit ja valokuvat: Jessica Wang-Kärnä, puh. 044 360 1910, [email protected]

FLEXOUND Augmented Audio™ kehitettiin Suomessa vuonna 2015 autististen lasten kuntoutukseen. Pian huomattiin, että tuntoaistin lisääminen äänentoistoon soveltuu myös viihdekäyttöön. Globaalisti uniikki, patentoitu teknologia tuottaa korkeatasoista ääntä yhdistettynä rauhoittavaan ja viihdyttävään ääniaaltojen värähtelyyn – se on myös integroitavissa elokuvateattereiden ja autojen istuimiin, pelituoleihin, huonekaluihin ja tyynyihin. Maailmanvalloitus on tuottanut ylistäviä arvioita sekä kansainvälisiä palkintoja. Flexound on ICTA:n  (International Cinema Technology Association) jäsen.

Mäntyharju on 6000 asukkaan yrittävä kulttuurikunta Järvi-Suomessa.
Kunnan elinvoimaisuuden vahvistaminen, yrittäjyyden edistäminen ja
hyvät palvelut luovat vahvan perustan toiminnan kehittämiselle ja
tulevaisuuden suunnittelulle.

Luontosinfonia on ylistys Suomen luonnolle. Elokuvassa ainutlaatuinen luontokuvaus sulautuu musiikin harmoniaan. Panu Aaltion musiikki kuljettaa katsojan Suomen luonnon monimuotoisuuteen kaikkina vuodenaikoina. Metsän tarina ja Järven tarina -elokuvien tekijätiimin ja palkitun säveltäjän suurteos esittelee luontokuvauksen helmet teoksessa, joka vie katsojan syvälle luonnon sydämeen. Elokuvan on ohjannut Marko Röhr ja elokuvannut Teemu Liakka. Katso Luontosinfonian traileri